Friday 6 May 2011

Sekolah Baru

- Pagi ni, lepas bersiap-siap keluar, aku bawa Zulaikha pergi makan kat luar tuk sarapan pagi. Tak macam kebanyakan orang, kami memang biasa ambil makanan berat. Nasi putih dengan lauk. Zulaikha berselera dengan sayur air kegemarannya.
- Sejak seminggu lepas, aku beritahu pada anak perempuanku itu yang dia akan ku hantar ke sekolah. Last week, aku ada survey tempat untuk hantar anak aku belajar. Bila aku dengar anak adik aku dah pandai membaca, aku kagum. Aku memang ada plan nak hantar Zulaikha ke Tadika next year tapi bila dengar penerangan daripada pusat tuisyen tu, aku rasa teruja pulak nak anak aku belajar kat situ.
- Zulaikha mulanya terpinga bila aku berhenti kat depan sekolah barunya, tertanya-tanya dia pada aku tempat apa tu, aku katakan itu sekolah barunya. Di nurseri, banyak juga yang dia pelajari cuma aku lihat kurang bersistem, lagipun apalah yang aku harapkan daripada pusat jagaan bayi dan kanak-kanak tu, dapat jaga anak aku dengan baik dan kasih sayang pun, alhamdulillah. Anak aku memang suka dengan nurseri dia tu. Bila dengar banyak kes pengabaian serta deraan kanak-kanak, aku risau juga. Tapi nampaknya anak-anak aku sentiasa ceria untuk ke nurseri, dengan pengasuh pun mereka manja.

No comments:

Post a Comment